یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

تدوين شبکه ملي اطلاعات استراتژي اصلي وزارت ارتباطات

جهانگرد

جمعه ۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۸:۰۰


رئيس سازمان فناوري اطلاعات کشور با اشاره به اينکه تدوين شبکه ملي اطلاعات استراتژي اصلي وزارت ارتباطات است، گفت: در آينده براي تراکنش پول خرد از کيف الکترونيکي استفاده خواهيم کرد.

وايمکس نيوز- نصرالله جهانگرد ظهر امروز در جلسه کميته تخصصي فناوري اطلاعات و ارتباطات استان آذربايجان‌شرقي، با اشاره به مشکلات اقتصادي کشور، راه برون‌رفت از وضعيت کنوني را به کار گيري دانش فني و فناوري‌هاي نوين دانست و اظهار کرد: فناوري اطلاعات پيش‌ران توسعه کشور است و براي پيمودن اين مسير مشارکت همگاني لازم است.

وي با اشاره به اين که تدوين شبکه ملي اطلاعات استراتژي اصلي وزارت ارتباطات است، گفت: ارکان اجرايي اين شبکه آغاز شده و نمونه اجرايي آن در مرحله ثبت‌نام گام دوم هدفمندي يارانه‌ها استفاده شد.

رئيس سازمان فناوري اطلاعات کشور با اشاره به مشکلات مراکز دانشگاهي در خصوص دسترسي به فضاي مناسب اينترنتي، اعلام کرد: درصدد کاهش هزينه و افزايش ظرفيت دسترسي براي گروه‌هاي خاص از جمله محققان دانشگاهي هستيم.

وي اينترنت ملي را نيازمند ارتقاي ظرفيت دانست و افزود: هر سازماني به هر اندازه‌اي که نياز دارد بايد بتواند از اين شبکه استفاده کند.

معاون وزير ارتباطات با بيان اين که نهضت ملي توليد محتوا و برنامه‌هاي نرم‌افزاري در دستور کار اين وزارتخانه است، گفت: از فعاليت‌هاي دانشگاهي در اين زمينه حمايت مي‌کنيم.

وي با اعلام اين که سالانه 200 هزار دانشجو در حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات از مراکز دانشگاهي کشور فارغ‌التحصيل مي‌شوند بر ضرورت برنامه‌ريزي براي جذب منابع انساني و توسعه فن‌بازارها تاکيد کرد.

جهانگرد ايجاد نظام يکپارچه و چندلايه اطلاعات در استان‌ها براي ايجاد امنيت بيشتر در تبادل اطلاعات را ضروري دانست و گفت: در آينده براي تراکنش پول خرد از کيف الکترونيکي استفاده خواهيم کرد.

منبع : فارس

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو